چندرسانه ای های مفید

  • ۰
  • ۰



یکی از سوالات مهم و کلیدی دانش آموزان این است که در طول زمان آماده شدن برای کنکور بهتر است از کلاس کنکور استفاده کنند یا دی وی دی آموزشی ؟ حساسیت خود داوطلب و بعضا خانواده های آن ها مشکل و معضلی است که گاها می تواند به افراط و زیاده روی بیانجامد مانند زمانی که فرد هم در کلاس های کنکور شرکت می کند و هم دی وی دی های اموزشی را خریداری می نماید.

در مقاله ای که پیش رو دارید به طور کامل می خواهیم به بحث و موضوع کلاس کنکور و دی وی دی اموزشی بپردازیم و کاملا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه شوید.

اولین نکته ای که در این مورد مظرح می شود این است که هم کلاس کنکور و هم دی وی دی آموزشی خوب و مفید هستند اما از دانش آموزی به دانش آموز دیگر متفاوت هستند. یعنی برای برخی از دانش آموزان کلاس های کنکور مفید است و برای برخی دیگر دی وی دی های آموزشی می تواند مثمر ثمر باشد.

 

 

فواید کلاس کنکور | کلاس های کنکور چه مزایایی دارند
۱- حضور فعال در کلاس

یکی از فواید اصلی کلاس کنکور این است که چون دانش آموز در محیط کلاس و آموزش قرار میگیرد حضور فعال داشته و احساس خواب آلودگی و خستگی نمی کند. اما بسیار از داوطلبان در حین تماشای دی وی دی های کنکور لم می دهند و با خواب آلودگی ان را تماشا نموده و گاهی نیز در میان آن به خواب می روند. در این حالت یفیت مطالعه پایین می آید.

۲- پرسیدن مستقیم سوال از دبیر

اما در کلاس چون دبیر در حال توضیح دادن است و شما نیز در حال نوت برداری هستید حضور فعال شما در کلاس بوده و تمرکز شما بر روی درس خواندن است. همچنین در کلاس هر زمان که قسمتی از درس را متوجه نشدید می توانید دستتان را بالا برده و سوال خود را از معلم مربوطه بپرسید و به دلیل متوج نشدن آن بخش بخواهید که دوباره درس را تکرار کند.

۳- افزایش روحیه داوطلب بخصوص فارغ التحصیلان

یکی از مشکلاتی که فارغ التحصیلان با آن دست و پنجه نرم می کنند این مشکل هست که به دلیل نداشتن کلاس و دایم بودن در خانه دچار یک نوع افسردگی شده اند که می تواند برای آن ها مشکل زا باشد. آنها کل روز را در خانه هستند و کتاب می خوانند و این افسردگی بر کیفیت درسی آن ها نیز تاثیر منفی گذاشته است. کلاس کنکور برای فارغ التحصلان بسیار مناسب تر از بقیه سالهاست. ارتبط با دانش آموزان و دبیران و حارج شدن از خانه هر چند برای مدتی کوتاه می تواند تاثیر بسزایی در ارتقا روحیه ان ها داشته باشد.

همچنین شرکت در کلاس کنکور می تواند به جایگاه آن ها در میان بقیه شرکت کنندگان کمک کند زیرا در ازتباط بودن با دیگر دانش آموزان می تواند میزان درسی و دانش ان ها را با خود محک بزند.

مزایای دی وی دی های آموزشی 
در بالا نیز بدان اشاره نمودیم که اگر شما در حین خواندن دی وی دی لم دهید و پس از مدتی بخوابید دی وی دی را نگاه نکنید بهتر است چون به جای ترس بیشتر وقت خود را تلف می کنید.

روش خواندن درسی با دی وی دی آموزشی چگونه است؟

درس خواندن با دی وی دی آموزشی مثل سی دی رهپویان دانش بسیار متفاوت از انواع دیگر درس خواندن است. در زیر شیوه های خواندن درس با دی وی دی آموزشی را می خوانید.

کتاب و جزوه باید همزمان با پخش دی وی دی باز باشد

موضوع دیگری هم که در مورد دی وی دی های اموزشی مطرح می شود این است که برخی از دی وی دی های اموزشی جزوه ندارند. دانش آموز باید در حین مشاهده کردن درس متوقف نموده و جزوه بنویسد.شما باید کتاب درسی و یا جزوه آموزشی که در کنار دی وی دی وجود دارد را باز نموده و در زمانی که دبیر در حال تدریس هست ان را به جزوه و یا کتاب خود افزوده بگردانید.

 

 

درس خواندن با دی وی دی باید کنترل شده باشد
درس خواندن با دی وی دی نباید کنترل نشده باشد. شما باید در نظر بیرید که در طول هفته چقدر زمان برای  خواندن درس دارید و تماشای دی وی دی را بر اساس ان برنامه ریزی کنید. شما باید یک سوم زمان خود را صرف کلاس و دی وی دی تماشا نمودن بکنید. مابقی زمان خود را باید برای کار کردن بر روی مطالب یادگیری بگذارید.

دانش اموزی که به اشتباه کل هفته را کلاس برداشته نمی تواند زمان درست و دقیقی برای جمع بندی و خواندن مطالب اموزش دیده بکند. وی به کلاس رفته و دائما جزوه می گیرد. حجم دی وی دی و کلاس را باید تنظیم کنید.

دانش اموزی که یک مبحث را مشکل دارد باید از دی وی دی استفاده کند
دانش آموزانی که مثلا در یک درس قوی هستند و تنها بر روی یک مبحث خاص مشکل دارند نباید به کلاس بروند و خرید دی وی دی مربوط به ان مبحث خاص نیز می تواند کار آن ها را راه بیاندازد. علت این کار این است که زمان این کار بهینه است. با تنها زمانی بر سر کلاسی برود که آن مضوع و مبحث خاص قرار است که توسط استاد تدریس شود.

یک تفاوت دیگری که کلاس و دی وی دی دارند تعهد و اجباری است که کلاس نسبت به دی وی دی برای دانش آموز ایجاد می کند. یعنی فرد با تماشای دو تا سه دی وی دی ممکن است از درس خسته شود و آن ها را کنار بگذارد اما کلاس مانند یک اجبار شما را مجبور می کند که تا پایان اخرین جلسه بر سر کلاس بروید.

همین کلاس رفتن می تواند به شما کمک کند تا مطالب بیشتری را یاد بگیرید. کلاس درس در شما تعهد شرکت کردن ایجاد می کند اما دی وی دی آموزشی دلخواه است و هر گاه که داوطلب حوصله داشته باشد بدان گوش می کند و این می تواند از میزان کیفیت درس بسیار بکاهد.

بر اساس نیاز کلاس ثبت نام کرده و دی وی دی بخرید
یکی از نکات مهم این است که باید به اندازه نیازتان دی وی دی آموزشی بخرید و یا در کلاس شرکت کنید. بسیاری از دانش آموزان بی دلیل و به دلیل برخی از اسامی معلمین در کلاس ها شرکت می کنند که این امر در میان دختر خانم ها شایع تر است. پس تنها در درسی شرکت کنید که در آن احساس ضعف می کنید  و می تواند شرکت در کلاس به شما کمک شایانی بکند. دنباله رو جو نام اساتید نشوید.

منبع: دکتر کنکور

 

  • ۹۹/۰۱/۲۵
  • طهورا بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی